Infiintare Firme
15868
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15868,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Infiintare Firme

Infiintare Firme/Societati Comerciale Bucuresti – Cabinet Individual Victoria Iordache

•INFIINTAREA UNEI SOCIETATI COMERCIALE

– infiintari societati comerciale indiferent de forma juridica solicitata (s.r.l., s.a., s.n.c.), persoane fizice autorizate (p.f.a.), asociatii familiale (a.f.), fundatii, asociatii, cluburi sportive;
– asistenta si consultanta juridica in materie de infiintare sau modificare societati comerciale;
– recodificari ale obiectului de activitate al unei societati conform noului cod caen care a intrat in vigoare incepand cu luna ianuarie 2008;
– schimbari de denumire de firma;
– schimbare certificat de inregistrare in urma modificarii atributului fiscal;
– cesiune de parti sociale ( intrarea sau iesirea unui asociat sau actionar din firma);
– numirea sau revocarea unui administrator in cadrul unei firme;
– majorare de capital social cu numerar sau in natura;
– diminuari de capital social;
– schimbare de sediu social al unei firme;
– infiintare de puncte de lucru;
– declarari ale obiectului de activitate principal;
– declarari sau extinderi ale obiectului de activitate secundar;
– suspendarea activitatii unei firme pe o perioada de maxim 3 ani din registrul comertului;
– indreptari de erori materiale;
– schimbarea formei juridice a unei societati;
– obtinerea de certificate constatatoare;
– fuziuni, dizolvari, lichidari, radieri;
– redactarea de acte constitutive, acte aditionale, contracte de cesiune, contracte de comodat, precum si orice alte modificari ale actelor constitutive ale unei societati comerciale;

Actele solicitate de cabinetul nostru in vederea infiintarii unei societati comerciale cu raspundere limitata (S.R.L.):

– copie dupa actul de identitate al viitorului asociat ( cel care doreste sa infiinteze o societate );
– copie dupa actul de proprietate al viitorului asociat sau a persoanei fizice sau juridice care doreste sa-si puna la dispozitie imobilul in vederea stabilirii sediului social al firmei;
– copie dupa dupa actul de identitate (sau o copie dupa certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului, in cazul in care cel care pune la dispozitie imobilul este o persoana juridica) al celui care pune la dispozitie imobilul in vederea stabilirii sediului social al societatii, pentru a redacta un contract de comodat sau de inchiriere pentru stabilirea sediului social al firmei ( aceste contracte vor putea fi incheiate ulterior venirii dumneavoastra la cabinetul nostru, deoarece trebuie parcursa o anumita procedura inainte de depunerea actelor la Registrul Comertului);
– trei variante de nume de firma, in vederea rezervarii numelui societatii ( un cuvant din denumirea firmei trebuie sa fie in limba romana, sau este posibil, pe raspunderea clientului, sa se faca rezervarea denumirii fara nici un cuvant in limba romana, urmand ca judecatorul delegat la Registrul Comertului sa se pronunte asupra legalitatii denumirii in sedinta de judecata);

IMPORTANT!

Este foarte importanta optiunea privind plata TVA-ului si a impozitului pe profit ( microintreprindere – 3,0% din cifra totala de afaceri sau impozit normal – 16% din profit).

Actele solicitate de cabinetul nostru in vederea infiintarii unei persoane fizice autorizate (PFA), asociatii familiale (AF), intreprinderi individuale (II) sau a unei intreprinderi familiale (IF):
– o copie dupa actul de identitate al viitoarei persoane fizice autorizate / intreprinderi individuale ( sau copii dupa actele de identitate in cazul in care se doreste constituirea unei asociatii familiale sau intreprinderi familiale);
– o copie dupa actul de proprietate al persoanei fizice care doreste sa-si puna la dispozitie imobilul in vederea stabilirii sediului profesional, o copie dupa actul de identitate al proprietarului ( daca sunt mai multi coproprietari este necesara si cate o copie dupa actul de identitate al acestora);
– o copie dupa diploma / adeverinta sau orice alt act care sa ateste calificarea sau pregatirea dumneavoastra in domeniul pentru care doriti sa infiintati persoana fizica autorizata, asociatia familiala, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala.
In cele ce urmeaza va prezentam pe scurt etapele de parcurs in vederea infiintarii unei firme
1.Stabilirea obiectelor de activitate
Alegerea obiectului de activitate al firmei, potrivit clasificarii din codul CAEN; stabilirea obiectului principal de activitate si a obiectelor secundare de activitate.
2. Alegerea formei juridice. Cele mai raspandite sunt:
2.1 Societatea cu raspundere limitata
Asociatii nu au calitatea de comercianti si nu raspund de datoriile societatii decat in limita aporturilor. Capitalul social e divizat in parti sociale egale care trebuie sa aiba o valoare minima de 10 lei fiecare.
Societatea va fi condusa de adunarea generala a asociatilor, iar administrarea societatii si reprezentarea ei in relatiile cu tertele persoane se va face de catre administratori, puterile lor fiind nelimitate.
Societatea cu raspundere limitata cunoaste o forma aparte: societatea cu raspundere limitata cu asociat unic. O persoana fizica sau juridica nu poate fi asociat unic decat intr-o singura societate cu raspundere limitata.
2.2 Societatea pe actiuni
Asociatii societatii pe actiuni nu raspund decat in limita capitalului social subscris. Se particularizeaza prin faptul ca poarta denumirea de actionari, fiind posesorii unor valori mobiliare (actiuni) primite in schimbul aporturilor. Capitalul social este reprezentat prin actiuni emise de societate, care, dupa modul de transmitere, pot fi nominative sau la purtator. Actiunile au o valoare egala care nu poate fi mai mica de 0,1 lei. Numarul actionarilor in societatea pe actiuni nu poate fi mai mic de 2.
3. Alegerea denumirii firmei si a emblemei societatii
Stabilirea denumirii noii societati (firma) si emblema. Verificarea disponibilitatii numelui de firma o puteti face pe website-ul oficial al Registrului Comertului: http://recom.onrc.ro/index.htm – user: guest, parola: guest
Firma si emblema se stabilesc de asociati si trebuie sa se deosebeasca de firma si emblema altor societati;
Firma si emblema se verifica la Registrul Comertului corespunzator la nivel national, primind dovada inregistrarii si rezervarii. Prin inscrierea acestora la registrul comertului se dobandeste dreptul de folosinta exclusiva a firmei si a emblemei.
4. Actul constitutiv al noii societatii comerciale
Actul constitutiv se intocmeste in conformitate cu forma de organizare juridica aleasa de asociati pentru noua societate.
Semnarea actului constitutiv al noii firme (societati comerciale) se poate face direct de catre toti asociatii sau prin imputernicit cu procura speciala autentica;
5. Alegerea sediului social
Sediul social al societatii poate fi stabilit intr-un spatiu proprietatea unuia sau a mai multor asociati ori intr-un spatiu aflat in folosinta acestora (conform baza unui contract de inchiriere, subinchiriere, comodat etc.).
6. Capitalul social
Aportul in bani la capitalul social este obligatoriu la constituirea oricarei forme de societate. Aporturile in numerar se depun la orice banca sau la C.E.C.
7. Inregistrarea la Registrul Comertului
Solicitarea efectuarii inregistrarii in Registrul Comertului se face la Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunalul in a carui raza se va afla sediul societatii, de catre fondatori, administratori (reprezentantii acestora), precum si de catre unul din avocatii nostri imputerniciti in acest sens.
La Oficiul Registrului Comertului au loc urmatoarele formalitati:
• se verifica daca dosarul de infiintare a societatii comerciale depus contine toate documentele necesare;
• judecatorul delegat de Tribunal verifica legalitatea actelor depuse si dispune autorizarea inmatricularii societatii
• se transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei incheierea judecatorului delegat;
• se inmatriculeaza societatea;
• eliberarea catre asociati sau reprezentanti a certificatului de inmatriculare, a incheierii judecatorului delegat si a unui certificat constatator.
8. Avize si autorizatii functionare
Toate avizele sau actele de autorizare vor fi solicitate autoritatilor publice in functie de obiectul de activitate al societatii. Pentru a incepe activitatea comerciala propriu-zisa la Registrul Comertului, se obtin autorizatiile si avizele necesare functionarii legale a societatii.